Huurt u bij Woonstichting ’t Heem en zoekt u een andere huurwoning? Van woning ruilen met een andere huurder kan de oplossing zijn. U moet wel zelf iemand vinden die met u wil ruilen. Dat hoeft niet per se een huurder van Woonstichting ’t Heem te zijn, maar u moet beiden als woningzoekende ingeschreven staan bij Woning in Zicht.

U maakt zelf afspraken met een eventuele ruilpartner. Als u het eens bent, vult u allebei het aanvraagformulier woningruil in. Ruilt u met een huurder van een andere corporatie, dan stuurt u deze organisatie ook de formulieren toe. Samen met het aanvraagformulier ontvangen wij graag:

• kopie jaaropgaven en recente loonstroken van gezinsleden die verhuizen.
  • IB60 Inkomensverklaring
  • uittreksel gemeente, waaruit blijkt dat u langer dan een jaar in de te ruilen woning heeft gewoond.

Als we alle gegevens ontvangen hebben, beoordelen we of woningruil mogelijk is. We geven geen toestemming voor woningruil als één van de huurders een huurachterstand heeft of overlast veroorzaakt. Tevens wordt uw inkomen bekeken en beoordelen we of de huurpijs en grootte van de woning passen bij uw huishouden. Let wel: wanneer u van woning ruilt, is het mogelijk dat de huurprijs stijgt. Woningen die genomineerd zijn voor sloop of verkoop komen niet in aanmerking voor woningruil.

Mocht u na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen hebben over woningruil, kunt u contact opnemen met één van onze woonconsulenten, via ons mailadres: info@remove-this.woonstichtingtheem.nl of via 013-5229200