Zelf klussen

Voor Woonstichting ’t Heem betekent fijn wonen meer dan alleen een goede woning. U moet zich ook thuis voelen in uw omgeving en het leven kunnen leiden dat u wilt. Een aanpassing die u in of aan uw woning wilt doen, kan dit huiselijke gevoel vergroten. Woonstichting ’t Heem heeft als uitgangspunt u zoveel mogelijk vrijheid te geven om uw woning naar uw zin te maken en u zo min mogelijk beperkingen op te leggen. Graag geven we hierbij adviezen, tips en informatie over wat het zelf aanbrengen van veranderingen betekent.

Hoewel vrijheid het uitgangspunt is, moeten de kaders waarbinnen u aanpassingen kunt doen, duidelijk zijn. De voorwaarden zijn in het algemeen:

- veranderingen moeten veilig, goed en degelijk zijn;

- ze mogen de verhuurbaarheid van de woning niet schaden;

- en niet leiden tot een waardedaling van de woning.

U bent vrij om veranderingen door te voeren die zonder noemenswaardige kosten weer ongedaan kunnen worden gemaakt, zoals vloerbedekking leggen, behangen en schilderen. Voor grotere ingrepen is mogelijk toestemming nodig van Woonstichting 't Heem als verhuurder. Om toestemming te vragen voor een aanpassing die u aan uw huurwoning wilt doen, vult u het aanvraagformulier in. Meer informatie over aanpassingen aan uw huurwoning vindt u in de folder Zelf uw huurwoning aanpassen.