Huurverhoging

Jaarlijks, op 1 juli, verhoogt woonstichting ’t Heem de huur. Dat is nodig voor investeringen in bestaande woningen, nieuwbouw en leefbaarheid. Wij streven hierbij naar een evenwichtige prijs-kwaliteitverhouding.

Voor huurwoningen geldt een maximale huurverhoging. Elk jaar stelt de overheid vast met welk percentage de huren maximaal omhoog mogen. Na huurverhoging mag de huurprijs niet hoger zijn dan de maximale huurprijs voor uw woning. Het puntensysteem (woningwaarderingsstelsel) bepaalt wat de maximale huurprijs van uw huurwoning mag zijn.

Huurachterstand

Financiële problemen zijn in deze tijd niet ondenkbaar. Trek op tijd aan de bel als u er zelf niet uitkomt. Neem contact op met een woonconsulent van ’t Heem via 013-5229200 of info@remove-this.woonstichtingtheem.nl

Servicekosten

Servicekosten zijn het bedrag voor bijkomende diensten zoals de glasverzekering, de huismeester, het groenonderhoud en het schoonhouden van algemene ruimten in wooncomplexen zoals lift en trappenhuis. In sommige complexen vallen ook de kosten van gas, water en elektra onder de servicekosten. Om welke servicekosten het in uw geval gaat, staat vermeld in uw huurcontract.